søndag 3. juni 2012

Ordkunst

Jeg har en stor fascinasjon for ordkunst. For sammensetninger av ord, tegn, pauser, mellomrom. Jeg ser opp til de som mestrer dette, og jeg nyter samtaler med mennesker som får meg til å konsentrere meg ekstra om å formulere meg godt. Ja, å formulere meg godt og presis, bruke de ordene som overfører en tanke, forståelse eller et synspunkt. De siste dagene har jeg møtt inspirerende folk. Gjennom internett, ansikt til ansikt og som tilskuer av folk på en scene. Folk som setter sammen virkningsfulle og presise ord som gir deg den effekten som er så gjennomtenkt og riktig i forhold til formålet gjennom å utnytte nettopp ordene. Det er mye godt ved å formulere seg godt. Oftest akkurat grunnen til at man formidler, budskapet, men noen ganger, og disse nyter jeg, kun for å framføre det. Når innholdet ikke er i sentrum, men hvordan det blir fortalt, formidlet, formulert eller skrevet ned. Dette er kunst. En kunst jeg nyter og forsøker å mestre.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar